logo

Nebojte se sociálních sítí

Nebojte se sociálních sítí

Neteř vám založila Instagram, ale vlastně nevíte, co tam dávat. Netušíte, jak založit Facebook, nebo ani nevíte, jakou síť vlastně založit. Nevadí, vysvětlíme si, jak vlastně začít s marketingem na sociálních sítích, ať se do toho můžete pustit s rozmyslem.

cover

Úroveň

Začátečník

Doporučený čas

4 min

Odborným garantem obsahu je Holky z Marketingu

Naučíte se

  • Jak vybrat správnou sociální síť
  • Jak si založit profil
  • Co na sítě přispívat

Neteř vám založila Instagram, ale vlastně nevíte, co tam dávat. Netušíte, jak založit Facebook, nebo ani nevíte, jakou síť vlastně založit. Nevadí, vysvětlíme si, jak vlastně začít s marketingem na sociálních sítích, ať se do toho můžete pustit s rozmyslem.

Vyberte tu správnou sociální síť

V článku o marketingové strategii jsme se bavili o důležitosti toho, kdo je váš zákazník. A váš zákazník určitě má sociální síť, na které se pohybuje spíš než na té druhé. Klíčem k úspěchu v marketingu je totiž vědět, co NEdělat. Proto se mrkněte na to, na kterých sociálních sítích vašeho zákazníka NEnajdete a do těch se nepouštějte. Pomoci vám v tom může například AMI Digital Index, který pravidelně vydává data o sociálních sítích.

V dnešní době už jsme všichni skoro na všech sociálních sítích. Jenže ne na všech sítích jsme aktivní. Proto si vyberte tu síť, na které je největší část vašich zákazníků nejaktivnější. Takže ne, nemusíte si založit TikTok, pokud prodáváte stroje na lisování lahví.

Nevíte, jak profil založit? Nebojte, není to těžké. Každá sociální síť chce, aby bylo co nejjednoduší si profil založit. Jděte do aplikace nebo na stránku sítě a klikněte na Založit profil. Pak už jen dělejte to, co vám síť řekne. Jste z toho nervózní? Založte nejdřív profil sami sobě.

Facebook

Na Facebooku můžete být třemi způsoby.

  1. Osobní profil. To je ten, který s největší pravděpodobností máte na své jméno. Tento profil své firmě nezakládejte, protože nebudete mít možnost vidět data, jak si váš profil vede.

  2. Business režim osobního profilu. Ten je vhodný třeba pro politika. Stále funguje jako osobní profil, ale umožní vám vidět data a spustit reklamu. Tenhle profil bych ale pro firmu taky nezakládala, protože ho potom neodpářete od svého jména a svých osobních kontaktů.

  3. Stránka. To je přesně volba pro vás, založte si ji tady. Díky stránce můžete spustit reklamu, vidět data nejen o svých příspěvcích, ale i o sledovatelích. Můžete si přidat otevírací hodiny nebo třeba telefonní číslo.

Instagram

Nejjednodušší způsob, jak založit Instagram, je otevřít aplikaci a založit profil tam. Způsobů, jak existovat na Instagramu, není moc.

  1. Osobní profil. Stejně jako na Faceboooku, tohle je profil, který má většina obyčejných lidí na Instagramu a je to první profil, který si tam vůbec můžete založit. Jeden profil se dá založit na jeden e-mail a pojmenovat ho můžete, jak chcete.

  2. Business profil, který vám umožní vidět data. Ten se nezakládá, ale spustí na základě profilu, který tam založíte. Uděláte to tak, že:

  • Přejdete na svůj profil a klepnete na tři čárky v pravém horním rohu.
  • Kliknetena Nastavení a soukromí, potom na Typ a nástroje účtu a na Přepnout na profesionální účet.
  • Zvolíte kategorii, která nejlíp vystihuje vaši firmu, a pak vyberte Firma.
  • A je to. Váš business účet je na Instagramu.

LinkedIn

Firmu založíte na LinkedIn, pouze pokud už máte osobní profil. Založte si tedy svůj vlastní profil, a potom najděte v hlavní části profilu záložku Pro podnik. Pak už jenom následujte kroky, které po vás LinkedIn bude chtít, a máte hotovo!

Zjistěte, co chce zákazník vidět

Dobře, máte vybránou síť a založený profil. Co teď? Jak vytvoříte první příspěvek? Nejdřív musíte vědět, jaký typ obsahu vůbec tvořit.

Vraťte se zpátky k tomu, proč u vás zákazník vlastně nakupuje. Co je jeho potřeba? Kupuje si vaše povlečení, protože je hezké? Zveřejňujte fotky povlečení v hezkém prostředí. Možná ho zajímá materiál. Tak udělejte informační příspěvek o tom, proč zrovna len je nejlepší materiál pro spánek. Když už víte, proč zákazník nakupuje, ukažte mu, co chce vidět! Sepište si aspoň 10 různých věcí, které by vašeho zákazníka o produktu zajímaly. A hned máte nápady na první příspěvky!

Nezapomeňte se zákazníkem komunikovat

Neskončí to jen u publikace obsahu. Důležité je také aktivně komunikovat se svým publikem. Odpovídejte na jejich otázky a komentáře. Buďte pozorní k jejich potřebám a zájmům. Jen tak pochopíte, co za příspěvky chtějí na stránce vidět. Tímto způsobem vytváříte silné spojení se zákazníkem a budujete loajální komunitu.

Měřte a optimalizujte

Nezapomeňte pozorovat, kterým příspěvkům se vede lépe. Určitě se nedívejte jen na počet sledujících a nevěnujte příliš pozornosti pouze jednomu příspěvku. Raději pozorujte dlouhodobý růst, ten vám řekne nejvíc.

Mějte trpělivost

Sociální sítě jsou maraton, ne sprint! Marketing na sociálních sítích je dlouhodobý závazek. Výsledky nemusí přijít okamžitě, ale s pravidelnou a kvalitní prací na obsahu a interakcích s vaším publikem se postupně dostaví.

Tipy

  • Používejte #. Vidíte občas u příspěvku napsáno #povleceni? To je hashtag, který pomáhá síti i uživateli zjistit téma příspěvku. Obzvlášť na Instagramu vám můžou hodně pomoct. Přidejte alespoň tři, ale ne víc jak 5 hashtagů.
  • Najměte fotografa. Já vím, že všichni máme foťák v telefonu. Přesto se na sítích prezentujte spíš profesionální fotkou.
  • Nebuďte moc škrobený/á. Trochu se uvolněte v textu, který k příspěvkům píšete. Ukažte, jakou má vaše značka osobnost!
  • Kraďte jako umělec. Když jsem dělala v televizi, inspirací nám pro sítě byl třeba Netflix. Inspirujte se u profilů, které vás baví.
  • Nikdy nemůžete používat síť marketingově, pokud ji neumíte používat jako uživatel. Než síť založíte pro podnikání, vždy ji alespoň několik dní používejte uživatelsky.

O autorovi

Nicole v #HolkyzMarketingu jako CMO vede marketing a školí online marketing, sociální sítě. Konkrétně se zabývá budováním brandu na sociálních sítích a v posledních letech ji hodně baví TikTok. Školí témata TikTok, Budování brandu na sociálních sítích a Základy online marketingu. Nicole působila mimo jiné v České televizi jako teamleader social týmu, kde řídila obsah pro několik značek a korporátní brand. Věnuje se kultuře, sociologii a feminismu, několik let působí na sítích jako @jsemfeministka, kde nasbírala tisíce followers na Instagramu i TikToku.

Nicole Karráová

Nicole Karráová

Chief Marketing Officer

#HolkyzMarketingu

Komentáře

Zatím žádné komentáře.

kam dále?
zkuste naše další služby

Manuály a nástroje

Usnadněte si práci díky jednoduchým a srozumitelným návodům a radám. Přinášíme i tipy na nástroje, které vám ušetří hromadu času.⁠

Pokračovat

Konzultace na míru

Poraďte se s odborníky, čelte svým výzvám společně s mentorem nebo nahlédněte pod ruce dalším podnikatelům.

Pokračovat