LinkedIn jako úspěšný prodejní nástroj: Jak s ním začít?
LinkedIn jako úspěšný prodejní nástroj: Jak s ním začít?
Jak si na této profesní sociální síti založit a vyplnit osobní a firemní profil? V našem jednoduchém návodu zjistíte i to, jak díky LinkedIn získávat nové obchodní kontakty.

Úroveň
Začátečník
Doporučený čas
Odborným garantem obsahu je Future Sales
- Jak si otevřít soukromý profil a následně
- Jak si založit firemní účet na LinkedIn.
Osobní LinkedIn profil
Na hlavní stránce LinkedIn vyplníte svůj e-mail nebo telefon a vymyslíte si bezpečné heslo. Zaregistrovat se můžete také pomocí svého Google účtu.
Na svůj nový profil můžete vložit krátký popisek o vás, své zaměstnání, vzdělání, předchozí pracovní zkušenosti i své nabyté dovednosti. Později si určitě doplňte další informace, například podle tipů z našeho článku.
Firemní LinkedIn profil
V hlavním menu zvolte záložku Pro podnik a dole klikněte na Vytvořit stránku společnosti.
Vyberte, zda chcete založit profil pro společnost, případně pro stránku produktu. (Možností je i vzdělávací instituce.)
Zbývá uvést informace o firmě. Konkrétně název, web, obor, velikost a typ společnosti, logo a slogan (krátký popis). Všechny tyto informace můžete později i upravovat.
Klikem na tlačítko Vytvořit stránku založíte profil svému podniku.
Doplňte i další údaje:
- Popis firmy
- Kontaktní telefon
- Adresu vašeho sídla
- Úvodní obrázek
- Tlačítko akce – například Navštívit web
Jak díky LinkedIn začít více prodávat?
Velmi dobře to jde díky osobnímu profilu. Základem je být na této síti aktivní a mít svůj profil kvalitně vyplněný. Upravte si ho tak, aby společně s vámi světu představoval i vaše výrobky nebo služby. 1. Pracujte s klíčovými slovy
Podobně jako webové stránky vašeho podniku se dá optimalizovat (SEO) i váš LinkedIn profil. Vyberete správná klíčová slova a používejte je na svém profilu, ať ho vyhledávače (Google, Seznam i vyhledávání přímo na LinkedIn) vyhodnotí jako kvalitní a nabídnou je vašemu budoucímu klientovi.
Jak vybrat klíčová slova? Vypište si slova a slovní spojení, která charakterizují váš podnik, vaše produkty a služby. Zeptejte se také svých stávajících zákazníků, jaká slova by použili, kdyby si chtěli vaši firmu vyhledat. 2. Představte se své cílové skupině
Dejte si záležet na titulku (headline). Můžete jím zaujmout návštěvníky LinkedIn a zároveň je to zdroj informací pro vyhledávače. Využijte klíčová slova a krátce poutavě představte své podnikání (třeba i jeho příběh) nebo stručně vysvětlete, v čem ostatním lidem pomáháte. Další důležitou součástí je O mně (About), protože si ji budou číst právě ti, kteří se o vás budou chtít dovědět více. 3. Přemýšlejte o svém profilu jako o stránce v novinách
Pouhé 2,5 vteřiny trvá, než se většina návštěvníků vašeho LinkedIn profilu rozhodne, zda jste jim sympatičtí, či nikoli. Proto:
- si vyberte pěknou profilovou fotku. – Opravdu nepoužívejte fotky z výletů nebo výřez ze skupinovek. Stojí za to lehce investovat do služeb profesionálního fotografa a udělat si pár fotek. Nezapomeňte, že úsměv dělá divy.
- využijte neutrální podkladový obrázek. – Má dokreslovat celkovou podobu profilu a nestrhávat zbytečně moc pozornosti, nebo rušit. Můžete použít logo a barvy svého podniku.
- upravte si URL svého profilu. – V nastavení do něj místo nesmyslných znaků vložte své jméno.
- ujistěte se, že je váš profil všem přístupný. – Tyto možnosti najdete také v nastavení.
4. Ukažte, že jste v tom, co děláte, opravdu odborník
Sestavte si obsahový plán a na svůj LinkedIn pravidelně přispívejte. Na základě vybraných klíčových slov tvořte články, které se jich budou týkat. Dáte tím najevo svou odbornost. Pomocí kvalitních článků oslovíte nové i současné klienty. Mnohem pravděpodobněji mezi vámi může vzniknout zajímavá konverzace a z ní plynoucí nové příležitosti. 5. Vytvořte si co největší publikum
Čím více lidí budete mít ve své databázi, tím větší dosah váš obsah bude mít. Lidé jej nemusí jen číst, ale také sdílet dál se svými kontakty. Svým kontaktům můžete posílat zprávy zdarma a využít tak velmi efektivní komunikační kanál. Pokud se na váš profil podíval někdo nový, neváhejte mu napsat zprávu a přidejte si ho mezi kontakty. Potkali jste někoho zajímavého na pracovní akci? Neotálejte a žádost pošlete co nejdříve, než na vás zapomene. 6. Nebojte si říct si o doporučení
Byli jste součástí nějakého úspěšného projektu, nebo jste jej dokonce vedli? Nebojte si zákazníkovi či kolegovi říci o doporučení. Hodnocení můžete použít také jako referenci na svých webových stránkách, při hledání nového zaměstnání nebo když tvoříte nabídku pro potenciální zakázku. 7. Své snažení na LinkedIn můžete měřit
Slouží k tomu tzv. SSI score (Social Selling Index). Vaše aktivity na LinkedIn hodnotí z několika pohledů. Svoje aktuální SSI si můžete zjistit zdarma.
Shrnutí
LinkedIn se ukazuje jako úspěšný nástroj pro prodej a budování obchodních vztahů. Klíčem k úspěchu je správné vytvoření a aktivní udržování osobního a firemního profilu. Využitím klíčových slov, kvalitním obsahem a efektivním budováním sítě kontaktů můžete získat nové příležitosti.
Jak začít?
Jak jinak než založením profilu na LinkedIn podle našeho návodu.
Potřebujete poradit jak na LinkedIn?
Poradí vám Future Sales. Otevírají B2B firmám nové obchodní příležitosti přes LinkedIn.
Komentáře
Zatím žádné komentáře.