Zlepšete komunikaci se svými zákazníky díky CRM
Zlepšete komunikaci se svými zákazníky díky CRM
CRM systémy jsou primárně nástroje pro řízení obchodu, ale jejich hlavní silou je usnadnění komunikace se zákazníky. Obchodníci i zákaznická podpora mají díky nim skvělý přehled o tom, co se s kterým klientem řešilo před týdnem i před rokem, což vede k efektivnější komunikaci a spokojenějším klientům.

Úroveň
Začátečník
Doporučený čas

Odborným garantem obsahu je Raynet
CRM systémy jsou primárně nástroje pro řízení obchodu, ale jejich hlavní silou je usnadnění komunikace se zákazníky. Obchodníci i zákaznická podpora mají díky nim skvělý přehled o tom, co se s kterým klientem řešilo před týdnem i před rokem, což vede k efektivnější komunikaci a spokojenějším klientům.
Co je CRM systém?
CRM je nástroj, který shromažďuje veškerá data o zákaznících a zakázkách na jednom místě. To pomáhá obchodním týmům, marketingu i zákaznické podpoře získávat nové zakázky a udržovat zákazníky spokojené. CRM funguje jako švýcarský nůž pro obchodníky a zahrnuje:
Systém obsahuje:
- Adresář klientů včetně historie všeho, co máte s klienty za sebou.
- Evidenci zakázek včetně prodejního trychtýře a informací o aktuálních obchodech a jejich hodnotě.
- Obchodní kalendář, kde je každá událost propojená se zakázkou a klientem.
CRM může být samostatný cloudový nástroj nebo modul v ERP systému.
CRM a lepší komunikace
Když se vám ozve klient, se kterým komunikoval kolega, který je však právě nedostupný, zvládnete díky CRM navázat přesně tam, kde kolega skončil. Stačí vám zobrazit si v systému historii klienta, díky které máte okamžitě před sebou:
- Záznamy z předchozích schůzek
- E-mailovou, osobní a telefonickou komunikaci
- Nabídky, faktury, smlouvy a další dokumenty
- Produkty a služby, o které klient projevil zájem
TIP: Historie klienta v CRM vám poskytne rychlý přehled o tom, co se s ním řešilo v (ne)dávné minulosti, a pomůže vám lépe reagovat na jeho potřeby. Data se do CRM přidávají automaticky, takže máte vždy aktuální informace.
Klíčové funkce CRM pro lepší komunikaci
- Rychlé vytváření dokumentů: Nabídky, faktury a další dokumenty vytvoříte na pár kliknutí, protože CRM předvyplní většinu údajů. Ušetříte čas a snížíte riziko chyb.
- E-maily z CRM: E-maily s přílohami můžete odesílat přímo z CRM, což šetří čas a udržuje vše na jednom místě.
- On-line podepisování: Některé CRM (např. RAYNET) umožňují on-line podepisování smluv, což zrychluje papírování.
Propojení CRM s nástroji pro zákaznickou podporu
CRM můžete propojit s dalšími nástroji, jako je on-line helpdesk SupportBox. SupportBox centralizuje veškerou komunikaci (telefon, e-mail, chat) na jedno místo. Pokud propojíte SupportBox s RAYNET CRM, zobrazí se vám při komunikaci s klientem všechny důležité informace:
- Jméno klienta a adresa
- Zakázky
- Zadané úkoly
- Naplánované schůzky
- Historie komunikace
- Vystavené faktury
Díky tomu i nováček na zákaznické podpoře může okamžitě oslovit klienta jménem a rychle vyřešit jeho požadavek.
Vyzkoušejte CRM na vlastní kůži Chcete-li vyzkoušet přínos CRM pro komunikaci se zákazníky, otestujte zkušební verzi RAYNET na 30 dní zdarma a bez závazků.
Komentáře
Zatím žádné komentáře.