logo

Víte, na co se zaměřit v rámci SEO webu a e-shopu?

Víte, na co se zaměřit v rámci SEO webu a e-shopu?

Zlepšit viditelnosti ve vyhledávačích, zvýšit organickou návštěvnost a uživatelskou zkušenost, efektivně investovat a získat konkurenční výhodu? Tady si povíme, co všechno je SEO.

cover

Úroveň

Začátečník

Doporučený čas

3 min

Odborným garantem obsahu je Pro podnikavé

Proč potřebujete SEO

V současnosti se už bez SEO v online a e-commerce světě nehnete. Správně optimalizovaný web nebo e-shop bude symbiózou i pro vaše zákazníky i pro vyhledávače. Zároveň, pokud jsou schopni vaši klienti nalézt váš e-shop nebo stránku na předních pozicích ve vyhledávání, ušetříte i za placenou reklamu. Nejhodnotnější zákazník je ten, který si vás umí najít sám.

Při SEO je třeba optimalizovat web a nebo e-shop z více hledisek – tyto lze rozdělit na dvě základní:

1. SEO při tvorbě e-shopu/webu

URL ADRESY Základem při každé SEO optimalizaci je kvalitní analýza klíčových slov. URL adresy jsou první, do kterých klíčová slova zakomponujete. Při tvorbě URL adres platí pár zásad, které je lepší dodržet:

  • URL adresy musí být co nejkratší. Pokud to dává smysl, vyhoďte spojky a předložky. Nejdůležitější klíčové slovo (slovní spojení) by mělo být co nejvíce vlevo.
  • URL adresa musí být unikátní pro každou stránku. Je třeba, aby nedocházelo k duplicitám.
  • Nepoužívejte v URL adresách mezery, velká písmena ani diakritiku.

STRUKTURA WEBU Podle hledanosti klíčových slov můžete již při tvorbě analýzy selektovat, která klíčová slova kde použijete. Platí, že obecněji – a tím i hledanější – klíčová slova používáte na hlavní kategorie (např. dámské oblečení), specifičtější klíčová slova (např. dámská trička) použijete na podkategorie. Vyhledávají uživatelé i klíčová slova ve spojení s nějakým specifikem, například velikostí? Pokud ano, super, vytvoříte podle nich filtraci produktů.

STRUKTURA HEADING TAGŮ Při vytváření konkrétních stránek podle návrhu struktury kategorií je třeba myslet i na strukturu nadpisů a podnadpisů na stránce, které jsou označovány tagy H1, H2, H3 až Hx.

I při vytváření nadpisů na stránce využijete analýzu klíčových slov. Hlavní klíčové slovo stránky by mělo být ideálně v H1 tagu, specifičtější, nebo doplňková klíčová slova by měla být použita v H2 a H3 nadpisech.

VYPLNĚNÍ META DAT A OPEN GRAPH DAT Meta data – meta titulek a meta popis - jsou data, která se nezobrazují na stránce, avšak jsou viditelná ve zdrojovém kódu pro vyhledávače. Ty z těchto dat udělají nadpis a krátký popis ve výsledku vyhledávání, proto, chcete-li již přímo v organickém vyhledávání uživatele zaujmout, aby se proklikl na vaši stránku, je třeba mít tato meta data pečlivě vyplněna.

Open Graph data jsou data podobná meta datům, akorát je využívají sociální sítě, pro optimální zobrazení sdíleného obsahu na konkrétní sociální síti. U open graph dat platí, že mohou být stejné jako meta titulek a meta popis dané stránky.

ALT POPISY OBRÁZKŮ Alt popisy obrázků jsou popisy, které slouží k podrobnějšímu popsání obrázku, který máte na stránce. Je vhodné v nich použít klíčové slovo, na které je stránka optimalizována, protože je předpoklad, že se obrázek zobrazí v obrázkovém vyhledávání při zadání hledané poptávky. Zvláště u vizuálních produktů (nábytek, oblečení…) je vyšší předpoklad, že uživatelé budou vyhledávat v obrázkovém, a ne textovém vyhledávání.

INTERNÍ ODKAZY – VNITŘNÍ PROLINKOVÁNÍ STRÁNEK Vznikající strukturou e-shopu také přirozeně vznikají interní odkazy z menu, z patičky, z produktových stránek na podobné nebo doplňkové produkty a jiné. Kromě vzniku přirozených interních odkazů je třeba myslet na interní prolinkování i vědomě. Například do popisu kategorie nebo popisu produktu je vhodné vložit odkaz na blogový článek, kde se problematice věnujete podrobněji.

2. Optimalizace funkčního webu nebo e-shopu

Při optimalizaci již rozjetého webu/e-shopu je třeba se zaměřit hlavně na obsahové SEO a off-page SEO. Ať už vytvoříte pro vaše zákazníky blogovou sekci, kde si najdou podrobnější informace o vašem tématu, nebo vyčleníte FAQ sekci pro zodpovězení nejčastějších otázek či Slovník pojmů, aby u vás snadno nakoupil i začátečník, to je už jen na vás.

Shrnutí

Při kontinuální SEO optimalizaci vašeho rozjetého webu/e-shopu je vhodné sledovat i konkurenční e-shopy v organickém vyhledávání. Proč se ve výsledcích vyhledávání objevují před vámi, případně kolem vás? Co dělají jinak, nebo lépe? Pro takovou inspiraci je vhodné vytvořit Analýzu konkurence, kterou lze časem rozšiřovat.

Jak na SEO analýzu?

Podívejte se na některé z těchto nástrojů a vyzkoušejte je na svoji web stránku nebo e-shop. Možná vás výsledek překvapí.

Google Search Console Google Search Console je bezplatný nástroj od společnosti Google, který poskytuje důležité údaje o výkonnosti vašeho webu ve vyhledávači Google. Můžete získat informace o indexování stránek, vyhledávaných dotazech, vnitřních a externích odkazech a dalších údajích týkajících se SEO. Je to sice analytický nástroj, ale využít jej dokáže opravdu každý e-shopař – i začátečník.

Google Analytics Další bezplatný nástroj od Google, Google Analytics, poskytuje detailní analýzy o návštěvnosti vašeho webu, chování uživatelů, zdrojích návštěv a dalších relevantních údajích. Tyto informace vám mohou pomoci optimalizovat obsah vašeho webu pro lepší výsledky ve vyhledávačích.

Marketing Miner Marketing Miner je česká odpověď na nástroje Semrush a Ahrefs. Marketing Miner dokáže analyzovat organickou návštěvnost jakéhokoli webu. Ukáže vám například klíčová slova, přes která chodí na web nejvíce návštěv. U klíčových slov vám zároveň ukáže jejich měsíční hledanost.

  • česká verze, česká společnost
  • verze zdarma

Semor Česká služba Semor, se kterou si můžete změřit konkrétní pozice ve vyhledávačích pro váš web, vést si v něm seznam zpětných odkazů nebo si můžete nechat vypracovat analýzu on-page SEO. Vedle toho má Semor užitečnou funkci Speed analyzer, se kterou si můžete změřit rychlost načítání webových stránek (a to jak pro desktopy, tak pro mobilní zařízení).

  • česká verze, česká společnost
  • cena je na systému kreditů

Collabim Změří pozice klíčových slov, navrhne relevantní klíčová slova a zobrazí údaje o jejich průměrném měsíčním vyhledávání. Collabim nejen že nabízí bezplatnou verzi, ale při analýze klíčových slov se můžete orientovat dle vypracovaného návodu.

  • česká verze
  • verze zdarma

O autorovi

Petra je zkušená marketingová ale i brandová manažerka, s více než 20letou praxí v oblasti marketingu, procesů, produktů a podpory prodeje. Petra jako součást profesního týmu Strive Česko přispívá přípravou odborných článků na témata, se kterými má dlouholeté zkušenosti s důrazem na praktické rady a návody, které pomáhají malým podnikatelům zvládat výzvy a dosahovat úspěchu ve svém podnikání.

Petra Rummelová

Petra Rummelová

Vedoucí programu Strive Česko

CARE Česká republika

Komentáře

Zatím žádné komentáře.

kam dále?
zkuste naše další služby

Manuály a nástroje

Usnadněte si práci díky jednoduchým a srozumitelným návodům a radám. Přinášíme i tipy na nástroje, které vám ušetří hromadu času.⁠

Pokračovat

Konzultace na míru

Poraďte se s odborníky, čelte svým výzvám společně s mentorem nebo nahlédněte pod ruce dalším podnikatelům.

Pokračovat

Akce

Zúčastněte se akcí osobně nebo online. Připojte se k nám a objevte inspiraci, znalosti a nové příležitosti pro růst vašeho podniku.

Pokračovat