logo

Komunikační strategie – 4 kroky, jak na ni

Komunikační strategie – 4 kroky, jak na ni

Komunikační strategie shrnuje kde stojíte, kam míříte, co je vaším cílem a jakými nástroji jej chcete dosáhnout.

cover

Úroveň

Začátečník

Doporučený čas

2 min

Odborným garantem obsahu je Pro podnikavé

Ke stažení:

Komunikační strategie shrnuje kde stojíte, kam míříte, co je vaším cílem a jakými nástroji jej chcete dosáhnout.

Řada malých firem mívá často problémy s oslovováním a získáváním zákazníků. Jejich vlastníci se mnohdy domnívají, že si k nim zákazníci časem najdou cestu sami a že investice do marketingu se vyplatí pouze velkým firmám. To je však omyl. Vhodná komunikace a PR aktivity jsou zásadní bez ohledu na velikost podniku.

Malé firmy mají přednosti, které mohou právě v oblasti marketingu využít jako svou silnou stránku a vyvážit tak nedostatek financí, zaměstnanců či zdrojů. Přípravou kvalitní komunikační strategie proto můžete mnoho získat.

 

Jak začít?

Stanovte si cíl

Díky jasně definovanému cíli dokážete zjistit, co potřebujete. Ne každá značka musí na sociálních sítích prezentovat svoje produkty. Pokud je pro vás důležitější vytvořit si se svými sledujícími vztah založený na důvěře a upřímnosti, sdílejte s nimi svoje rady, názory a úspěchy.** Neexistuje jediný správný cíl.**

 

Učte se od jiných

Pečlivě analyzujte, jak to dělá konkurence. Zjistíte, jaký typ obsahu spadá do vašeho sektoru a jakými kanály ho můžete zprostředkovat lidem. Komunikace však není jen o slovech. Jsou to například i barvy. Každá barva symbolizuje něco jiného. Barevná identita pomáhá vyjadřovat hodnoty firmy.

 

Kdo jsou moji lidé?

Na to, abyste se svojí cílovkou mohli efektivně komunikovat, musíte v první řadě vědět, kdo ji tvoří. Naštěstí existují sociální sítě se svými metrikami a statistikami. Demografické údaje o vašich fanoušcích (a snad i zákaznících) získáte v průběhu několika vteřin. Svoji pozornost zaměřte především na pohlaví a věk. Pokud máte ke svým zákazníkům o něco blíže, možná se vám podaří zjistit i jejich finanční stav a zájmy. To všechno jsou klíčové údaje, bez kterých komunikační strategie nikdy nemůže fungovat na 100 %.

 

Komunikace se zákazníky

Komunikace se zákazníky se odvíjí od údajů, které se vám o nich podařilo nashromáždit. Hodí se pro vaši cílovou skupinu zvolit uvolněný styl a tykání? Záleží i na způsobu, jakým chcete, aby se vaše značka prezentovala.

Někdy se budete muset kousnout do jazyka nebo si sypat popel na hlavu, ale v konečném důsledku to vždy stojí za to. **Seriózní přístup je důkazem, že jste odborník. **

Tip: Pro praktickou přípravu komunikační strategie jako dokumentu můžete využít například naši šablonu

Další úvahy

  • Zvažte rozpočet a dostupné zdroje.
  • Udržujte si flexibilitu a reagujte na změny v prostředí a chování zákazníků.

Naše šablona vám může pomoci při vytváření komunikační strategie pro váš malý podnik. Je důležité ji přizpůsobit konkrétním potřebám a cílům vaší značky a cílové skupiny.

O autorovi

Barbora má mnohaleté zkušenosti z mezinárodního start-upového prostředí, kde se věnovala každodennímu provozu, interní komunikaci i oblasti řízení lidských zdrojů. Věří, že ty správné prostředky a nástroje šetří vaše nervy i čas, a mohou tak být jedním z klíčů k úspěchu i ve vašem podnikání.

Barbora Pospíšková

Barbora Pospíšková

Communications & Content Manager

Pro podnikavé

Komentáře

Zatím žádné komentáře.

kam dále?
zkuste naše další služby

Manuály a nástroje

Usnadněte si práci díky jednoduchým a srozumitelným návodům a radám. Přinášíme i tipy na nástroje, které vám ušetří hromadu času.⁠

Pokračovat

Konzultace na míru

Poraďte se s odborníky, čelte svým výzvám společně s mentorem nebo nahlédněte pod ruce dalším podnikatelům.

Pokračovat

Akce

Zúčastněte se akcí osobně nebo online. Připojte se k nám a objevte inspiraci, znalosti a nové příležitosti pro růst vašeho podniku.

Pokračovat