Komunikační strategie – 4 kroky, jak na ni
Komunikační strategie – 4 kroky, jak na ni
Komunikační strategie shrnuje kde stojíte, kam míříte, co je vaším cílem a jakými nástroji jej chcete dosáhnout.

Úroveň
Začátečník
Doporučený čas
Odborným garantem obsahu je Pro podnikavé
Ke stažení:
Komunikacni strategie-priloha.pdf
0.39 MB
Komunikační strategie shrnuje kde stojíte, kam míříte, co je vaším cílem a jakými nástroji jej chcete dosáhnout.
Řada malých firem mívá často problémy s oslovováním a získáváním zákazníků. Jejich vlastníci se mnohdy domnívají, že si k nim zákazníci časem najdou cestu sami a že investice do marketingu se vyplatí pouze velkým firmám. To je však omyl. Vhodná komunikace a PR aktivity jsou zásadní bez ohledu na velikost podniku.
Malé firmy mají přednosti, které mohou právě v oblasti marketingu využít jako svou silnou stránku a vyvážit tak nedostatek financí, zaměstnanců či zdrojů. Přípravou kvalitní komunikační strategie proto můžete mnoho získat.
Jak začít?
Stanovte si cíl
Díky jasně definovanému cíli dokážete zjistit, co potřebujete. Ne každá značka musí na sociálních sítích prezentovat svoje produkty. Pokud je pro vás důležitější vytvořit si se svými sledujícími vztah založený na důvěře a upřímnosti, sdílejte s nimi svoje rady, názory a úspěchy.** Neexistuje jediný správný cíl.**
Učte se od jiných
Pečlivě analyzujte, jak to dělá konkurence. Zjistíte, jaký typ obsahu spadá do vašeho sektoru a jakými kanály ho můžete zprostředkovat lidem. Komunikace však není jen o slovech. Jsou to například i barvy. Každá barva symbolizuje něco jiného. Barevná identita pomáhá vyjadřovat hodnoty firmy.
Kdo jsou moji lidé?
Na to, abyste se svojí cílovkou mohli efektivně komunikovat, musíte v první řadě vědět, kdo ji tvoří. Naštěstí existují sociální sítě se svými metrikami a statistikami. Demografické údaje o vašich fanoušcích (a snad i zákaznících) získáte v průběhu několika vteřin. Svoji pozornost zaměřte především na pohlaví a věk. Pokud máte ke svým zákazníkům o něco blíže, možná se vám podaří zjistit i jejich finanční stav a zájmy. To všechno jsou klíčové údaje, bez kterých komunikační strategie nikdy nemůže fungovat na 100 %.
Komunikace se zákazníky
Komunikace se zákazníky se odvíjí od údajů, které se vám o nich podařilo nashromáždit. Hodí se pro vaši cílovou skupinu zvolit uvolněný styl a tykání? Záleží i na způsobu, jakým chcete, aby se vaše značka prezentovala.
Někdy se budete muset kousnout do jazyka nebo si sypat popel na hlavu, ale v konečném důsledku to vždy stojí za to. **Seriózní přístup je důkazem, že jste odborník. **
Tip: Pro praktickou přípravu komunikační strategie jako dokumentu můžete využít například naši šablonu
Další úvahy
- Zvažte rozpočet a dostupné zdroje.
- Udržujte si flexibilitu a reagujte na změny v prostředí a chování zákazníků.
Naše šablona vám může pomoci při vytváření komunikační strategie pro váš malý podnik. Je důležité ji přizpůsobit konkrétním potřebám a cílům vaší značky a cílové skupiny.
Komentáře
Zatím žádné komentáře.